lördag 19 februari 2011

Mångtydighet

Att avstå



- Ta en kaka till!          
- Jag avstår.                                                                                (Karaktär?)                           

- Hjälper du också till?
- Jag avstår.
(Egoism?)

- Bara en av oss får chansen.
- Jag avstår.
(Generositet?)

- Ta mod till dig och hoppa bungyjump med oss.
- jag avstår.
(Feghet?/Självbevarelsedrift?)

- Kom igen! Ingen får reda på det.
- Jag avstår.
(Klokhet?/Självbevarelsedrift?/ God moral?)

- Ta en cigarett! Alla gör det.
- Jag avstår.
(Mod?/karaktär?/Självständighet?)

- Välj sida! Röd eller grön?
- Jag avstår.
(Obeslutsamhet?)

- Svär på att det du sade är sant!
- Jag avstår.
(Lögnare?)

- Se min sida av saken.
- Jag avstår.
(Självupptagenhet?)

- Dela med dig.
- Jag avstår.
(Snålhet?)

7 kommentarer:

  1. Ja, det finns många sätt att avstå - och många orsaker.

    SvaraRadera
  2. Cool text som får en att fundera lite extra

    SvaraRadera
  3. - Kommentera!
    - Jag avstår.
    (Underlägsenhetskänsla? ;))

    SvaraRadera
  4. Kul idé, intressanta tankar.

    SvaraRadera
  5. Tack för all feedback. Den uppskattas!!!

    SvaraRadera
  6. Hahaha, skojig text. Gillar ordleken!

    SvaraRadera
  7. Väldigt finurlig och tänkvärd text.

    SvaraRadera